مجله آموزشی شنارو

آموزش شنا استخر آفتاب جماران

آموزش شنا استخر آفتاب جماران

آموزش شنا استخر آفتاب جماران

شنا یک راه سرگرم کننده برای گذراندن یک بعد از ظهر تابستانی است و در عین حال مزایای سلامتی مختلفی مانند بهبود خلق و خو و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها را تشویق می کند. اگرچه شنا ممکن است هیجان انگیز به نظر برسد، اما برای کودکان و بزرگسالانی که به آب عادت ندارند می تواند ترسناک باشد. این فعالیت به قدرت کامل بدن، تکنیک‌های تنفسی مناسب و مهارت‌های هماهنگی برای حرکت با اطمینان نیاز دارد.(آموزش شنا استخر آفتاب جماران)

در اینجا چند تکنیک اساسی شنا وجود دارد که هر کودک و بزرگسالی باید بداند تا در آب احساس شادی، راحتی و امنیت کند.
1. ورود و خروج ایمن از آب

اگرچه ممکن است برای بزرگسالان آسان به نظر برسد، اما ورود و خروج ایمن از استخر یکی از اولین مهارت های اساسی شنا است که یک کودک باید یاد بگیرد. آنها می توانند با یادگیری نحوه نشستن و حرکت آهسته در آب، از آسیب جلوگیری کنند و اعتماد به نفس ایجاد کنند. مهمتر از همه، آنها باید بدانند که چگونه به سرعت خود را از استخر خارج کنند، چه با استفاده از پله ها یا بالا و پایین کشیدن خود در مناطقی که نردبان در دسترس نیست. اطمینان حاصل کنید که فرزندتان به اندازه کافی قوی است که بتواند به طور مستقل از استخر خارج شود یا به او کمک کنید تا زمانی که بتواند به طور مستقل این مهارت را انجام دهد.

آموزش شنا استخر آفتاب جماران
2. تنفس مناسب

برای بچه های کوچک، این ایده که سرشان را زیر آب بگذارند و نتوانند نفس بکشند می تواند بسیار ترسناک به نظر برسد. در حالی که اغلب نادیده گرفته می شود، تنفس صحیح یکی از حیاتی ترین مهارت های شنا است که همه افراد برای زنده ماندن در آب به آن نیاز دارند. شما می توانید با کمک به کودک خود در کنترل تنفس بدون بلعیدن، به او کمک کنید تا اعتماد به نفس پیدا کند و از شنا لذت ببرد. بزرگسالان و کودکان می توانند تکنیک های تنفس صحیح شنا را با مراحل زیر بیاموزند:

در عمق سینه، رو به دیوار استخر بایستید.
دستان خود را روی لبه استخر قرار دهید.
از ناحیه کمر خم شوید، نفس بکشید و صورت خود را در آب قرار دهید.
هوای ریه های خود را به آرامی اما با قدرت از طریق دهان و بینی خارج کنید.
هنگام بازدم به سمت سطح آب، سر خود را به یک طرف خم کنید.
هنگامی که دهان شما از بالای آب بیرون آمد، نفس بکشید.
تمرین را تکرار کنید، به سمت راست و سپس به سمت چپ برسید.

آموزش شنا استخر آفتاب جماران

هنگام حرکت رو به جلو در اکثر حرکات شنا، ترفند این است که وقتی سرتان زیر آب است، از بینی و دهان نفس خود را خارج کنید و سپس بتوانید سر خود را از آب بیرون بیاورید تا قبل از اینکه سر خود را زیر آب قرار دهید، نفس کامل بکشید. یادگیری زمان‌بندی نفس‌هایتان با سکته‌هایتان باعث می‌شود نتوانید ریتم خود را تنفس کنید و خودتان را خسته نکنید. همچنین به شما کمک می کند تا حرکات سریعتر و هماهنگ تری در آب انجام دهید.
شناور
3. شناور

یادگیری نحوه شناور کردن و آج زنی در آب ضروری است. اگر به طور تصادفی در آب افتادید یا نتوانستید به لبه استخر برسید، دانستن نحوه شناور کردن یا پا گذاشتن روی آب می تواند به شما کمک کند تا زمانی که کسی برای کمک بیاید.

آموزش شنا استخر آفتاب جماران

شناور شدن بر روی پشت معمولا راحت ترین کار است. هنگامی که به کودکان شناور شدن را آموزش می دهید، در آب تا کمر بمانید و آنها را از پشت حمایت کنید تا زمانی که بتوانند به تنهایی شناور شوند. برای بزرگسالان، یادگیری شناور شدن در آب تا قفسه سینه آسان‌تر است، اما در صورت نیاز حتماً کسی را در آنجا داشته باشید که از شما حمایت کند.

هنگام پا گذاشتن روی آب، ترفند این است که پاها را با حرکت دوچرخه حرکت دهید در حالی که بازوها را به سمت بیرون گرفته اید و با دستان جمع شده می چرخانید. همانطور که کودکان در آب قوی تر می شوند، قدم زدن و شناور شدن به مهارت های ضروری برای کمک به آنها در شنای مستقل تبدیل می شود. این تکنیک ها آنها را ایمن تر می کند و اعتماد به نفس آنها را در آب افزایش می دهد.

آموزش شنا استخر آفتاب جماران
4. اندام های هماهنگ کننده

تمام اعضای بدن باید هنگام شنا با هم هماهنگ باشند. شما باید بتوانید ماهیچه های کمر، شکم و باسن خود را به صورت هماهنگ حرکت دهید تا شنا به جلو ادامه دهید، ابتدا دستان خود را از میان آب بریده و سپس آرنج ها و سپس بدن خود را ادامه دهید.

شناگران مبتدی اغلب با تمام دست و پا در آب می ریزند، زیرا زمان می برد تا احساس کنید اندام شما چگونه باید حرکت کند. همچنین عادت کردن به حرکت دادن ماهیچه های کمر، لگن و شکم برای قدرت دادن به جلو، زمان می برد. یادگیری این تکنیک های اساسی شنا تضمین می کند که می توانید اندام های خود را هماهنگ کنید تا سر خود را بالای آب نگه دارید و شروع به تقویت مهارت های شنا کنید.
5. لگد زدن

اگر می خواهید در شنا تسلط داشته باشید، یادگیری نحوه لگد زدن نیز یک مهارت ضروری است. لگد زدن یک پایه اساسی برای بسیاری از حرکات پیشرفته شنا است. شناگران مبتدی می توانند لگد زدن خود را با گرفتن کناره استخر تمرین کنند، اجازه دهند بدن خود به سمت بالا شناور شود و در حالی که بالاتنه خود را بالای آب نگه می دارند، لگد بزنند. همچنین ممکن است از کیک بورد برای حمایت از بدن استفاده کنید زیرا به لگد زدن و حرکت به جلو در آب عادت می کنید.

هنگامی که در لگد زدن تسلط پیدا کردید، ترکیب حرکات شنای هماهنگ تر، مانند ضربات، آسان تر خواهد بود.

آموزش شنا استخر آفتاب جماران
6. سکته های ابتدایی شنا

پس از تسلط بر مهارت های اولیه شنا، می توانید چند ضربه آسان را امتحان کنید. کرال جلو یا استروک آزاد ایده آل است زیرا حرکتی پایدار و ملایم مناسب برای مبتدیان ارائه می دهد. این یک سکته مغزی محبوب و همه کاره است که همچنین می تواند عضلات شما را بسازد و تقویت کند.

برای انجام خزیدن جلو، مراحل زیر را دنبال کنید:

با شکم شروع کنید

آموزش شنا استخر آفتاب جماران

تیم شنارو به سرپرستی بهادر بزرگی مهر آماده دادن کلیه خدمات شنا میباشد

طراحی وسئو سایت توسط تیم بهامهر bahamehr.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *