مجله آموزشی شنارو

آموزش غواصی حرفه ای با مدرک بین المللی

آموزش غواصی حرفه ای با مدرک بین المللی

آموزش غواصی حرفه ای با مدرک بین المللی

غواصی می تواند یک فعالیت سرگرم کننده و احیا کننده باشد، اما خطرات بالقوه ای برای سلامتی نیز دارد. به عنوان غواصان گواهی شده، به ما آموزش داده شده است که قبل و بعد از غواصی چه کارهایی را باید انجام دهیم، اما به همان اندازه مهم است که به یاد داشته باشیم که بعد از غواصی چه کارهایی را نباید انجام دهیم. در واقع، این فقط برای غواصان جدید نیست، زیرا بسیاری از غواصان باتجربه این حقایق را نمی دانند یا به خاطر می آورند.(آموزش غواصی حرفه ای با مدرک بین المللی)

برنامه ریزی یک غواصی به آمادگی زیادی همراه با بررسی های ایمنی متعددی نیاز دارد که باید قبل از آن انجام دهید. این فرآیند بارها در طول گواهینامه PADI Open Water Diver توضیح داده شده و تمرین می شود. با این حال، ملاحظات ایمنی پس از غواصی شما به عنوان یک چک لیست ارائه نمی شود و بسیاری از غواصان ممکن است به یاد نداشته باشند که پس از غواصی چه کاری را نباید انجام دهند.

در این وبلاگ به بررسی نکات کلیدی در مورد مواردی که پس از غواصی باید اجتناب کرد، می پردازیم. 10 کاری که نباید بلافاصله بعد از ماجراجویی بعدی زیر آب انجام دهید را بخوانید!

(آموزش غواصی حرفه ای با مدرک بین المللی)
فهرست مطالب

پرواز پس از غواصی
کوهنوردی یا رانندگی
زیپلینگ بعد از غواصی
ماساژ بافت های عمیق
استراحت در وان آب گرم یا دوش
نوشیدن بیش از حد
غواصی آزاد بعد از غواصی
ورزش بعد از غواصی
پرش از فاصله سطحی
نادیده گرفتن بدن شما
بعد از غواصی چه کاری باید انجام دهم؟
ماجراجویی غواصی بعدی خود را شروع کنید

پرواز هواپیما بر فراز جزیره‌ای گرمسیری که غواصان می‌دانند پرواز پس از غواصی تنها پس از فاصله زمانی طولانی در سطح امن است.
1. پرواز پس از غواصی

پرواز پس از غواصی یکی از خطرات شناخته شده برای غواصان است. این موضوع اغلب در دنیای غواصی مطرح می شود، زیرا غواصان می خواهند از تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرند و همچنین تا می توانند بیشترین زمان غواصی را داشته باشند.

دلیل اصلی که غواصان باید بلافاصله پس از غواصی از پرواز اجتناب کنند، فشار داخل کابین هواپیما است. با رسیدن به ارتفاع، فشار هوای داخل کابین کاهش می یابد. هنگامی که بلافاصله پس از غواصی در هواپیما پرواز می کنید، افزایش ارتفاع منجر به کاهش فشار می شود که شبیه به یک صعود سریع هنگام غواصی است.

(آموزش غواصی حرفه ای با مدرک بین المللی)

هر چه طولانی تر و عمیق تر غواصی کنید، نیتروژن بیشتری در خون و بافت های شما جذب می شود. پس از بازگشت به سطح، فشار محیط کاهش می یابد و نیتروژن به حباب های گاز تبدیل می شود که در داخل بدن می تواند بسیار خطرناک باشد.

رفع فشار باید به آرامی انجام شود، بنابراین نیتروژن می تواند با خیال راحت از ریه های شما خارج شود. اگر خیلی سریع صعود کنید، نیتروژن می تواند حباب هایی در خون یا بافت های شما ایجاد کند که می تواند دردناک و احتمالا کشنده باشد. شرایط به وجود آمده به عنوان بیماری رفع فشار (یا “خم شدن”) شناخته می شود.

انتظار برای مدت زمان مناسب قبل از پرواز باعث کاهش نیتروژن در بدن شما می شود. به عنوان یک توصیه کلی، پس از انجام هر نوع غواصی، یک فاصله 24 ساعته در سطح قبل از پرواز بگذارید. این قانون همه انواع غواصی را پوشش می دهد و زمان اضافی را به عنوان محافظی برای آرامش خاطر اضافه می کند.
دستورالعمل‌های پرواز پس از غواصی از شبکه هشدار غواصان (DAN)

دستورالعمل‌های DAN زیر برای غواصی هوایی و به دنبال آن پروازهایی در ارتفاعات کابین بین 2000 تا 8000 فوت (610 تا 2438 متر) برای غواصانی که علائم بیماری رفع فشار (DCS) ندارند اعمال می‌شود:

(آموزش غواصی حرفه ای با مدرک بین المللی)

برای یک غواصی بدون فشار، حداقل 12 ساعت قبل از پرواز صبر کنید
برای چندین غواصی در روز یا چندین روز غواصی، حداقل 18 ساعت قبل از پرواز صبر کنید
برای غواصی که نیاز به توقف رفع فشار دارند، حداقل 24 ساعت قبل از پرواز صبر کنید

علاوه بر این، در صورتی که زمان پرواز ممنوع که در رایانه غواصی شما نشان داده شده است، باید بیشتر منتظر بمانید. بسیاری از غواصان برای اشتباه در ایمنی، قبل از هر نوع غواصی یک فاصله 24 ساعته در سطح زمین برنامه ریزی می کنند و این زمان را به استراحت یا کاوش در جاذبه های بالا می گذرانند. با این حال، به خواندن ادامه دهید تا از برخی فعالیت‌های دیگری که باید بلافاصله بعد از غواصی از انجام آن‌ها اجتناب کنید، آگاه شوید.
کوهنوردی که به بالای کوهی در ارتفاع صعود کرده است، چیزی که باید بلافاصله پس از غواصی از آن اجتناب کرد.

(آموزش غواصی حرفه ای با مدرک بین المللی)
2. کوهنوردی یا رانندگی

ممکن است متوجه شوید که رانندگی یا پیاده روی به بالای یک کوه 10000 فوتی (3048 متری) شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری فشارزدایی (DCS) قرار می دهد که پرواز در هواپیما وجود دارد. فشار کابین در یک جت تجاری متوسط معادل 6000 تا 8000 فوت (1800 تا 2400 متر) بالاتر از سطح دریا است. اگر ارتفاع شبیه سازی شده شما را در معرض خطر DCS قرار می دهد، قرار گرفتن در ارتفاع نیز خطر بالایی دارد. گفته می شود، مردم در ارتفاع غواصی می کنند و میزهای مخصوص شیرجه وجود دارد که باید دنبال شوند. به این نوع غواصی، غواصی ارتفاع گفته می شود.

(آموزش غواصی حرفه ای با مدرک بین المللی)

شما باید در 24 ساعت اول پس از شیرجه از کوه نوردی خودداری کنید. اگر قصد دارید کوهنوردی و غواصی را در یک سفر ترکیب کنید، ابتدا به کوهنوردی بروید تا خطر ابتلا به بیماری رفع فشار را به حداقل برسانید. بهتر است قبل از غواصی به کوهنوردی بروید و این یک راه حل آسان برای کاهش خطر از دیدگاه DCS است. فقط به سایر عواملی که می تواند بر تناسب اندام شما برای غواصی تأثیر بگذارد توجه داشته باشید، مانند تلاش و خستگی، بنابراین مطمئن شوید که پس از صعود یا پیاده روی و قبل از غواصی استراحت کرده و آب بدن خود را تامین کنید.

 

تیم شنارو به سرپرستی مصطفی توکلی آماده دادن کلیه خدمات شنا میباشد

طراحی وسئو سایت توسط تیم بهامهر bahamehr.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *