مجله آموزشی شنارو

بهترین کلاس آموزش شنا

جریان ها عاملی قوی در کیفیت بسیاری از غواصی ها هستند. بسیاری از بهترین تجربیات جهان شامل غواصی دریفت است. غواصان به یک صخره فرود می آیند، خود را در نزدیکی دیوار قرار می دهند، سپس به جریان می پیوندند و به طبیعت اجازه می دهند آنها را در امتداد سطح دیوار به حرکت درآورد. مناظر به طور کلی خیره کننده هستند، زندگی دریایی متفاوت است، و اغلب ماهی های دریایی بزرگ مانند کوسه ها، باراکودا و ماهی تن همان کاری را انجام می دهند که شما هستید، به جز اینکه برای شام خرید می کنند. در مکان‌های دیگر، خود را در موقعیتی قفل می‌کنید و رژه را تماشا می‌کنید. یا فقط به آرامی روی یک صخره حرکت کنید.بهترین کلاس آموزش شنا

بهترین کلاس آموزش شنا

بهترین کلاس آموزش شنا

یک طرف تاریک برای نیروی جریان وجود دارد. غواصان می توانند جریان های زیر آب را اشتباه ارزیابی کنند و در فاصله ای دورتر از قایق های غواصی خود به سطح برسند. جریان به راحتی می تواند آنها را دورتر کند و چند دقیقه طول نمی کشد تا آنقدر دور شوند که به سختی دیده شوند. می توان از بازگشت غواصان ساحلی که جریانات را اشتباه ارزیابی می کنند جلوگیری کرد. فعالیت های جستجو و نجات برای غواصان از دست رفته به دلیل جریان آب غیر معمول نیست.

بهترین کلاس آموزش شنا

غواصی با جریان ها چیزی است که برخی از غواصان با هیجان و برخی دیگر با ترس و حتی ترس منتظر آن هستند. مانند بسیاری از جنبه های غواصی، داشتن درک اولیه و کمی تمرین به شما کمک زیادی می کند. هنگامی که در مهارت های غواصی خود پیشرفت کردید و شناوری خود را تحت کنترل داشتید، اولین شیرجه دریفت شما چیزی است که منتظر آن هستید. قبل از پرداختن به آن، اجازه دهید چند چیز اساسی در مورد جریان ها را پوشش دهیم.
نیرو قوی است

جریان ها یک جریان آب است، می تواند موضعی باشد مانند یک جریان شکافی، گسترده مانند جزر و مد یا حرکت آب یک رودخانه. قدرت جریان با سرعت آن در گره ها بیان می شود که به معنای مایل دریایی در ساعت است. یک مایل دریایی برابر با 1.15 مایل است. نیروی دریایی ایالات متحده آزمایشی را در دهه 1950 با استفاده از تیم های با تجربه تخریب زیر آب انجام داد. یکی از عناصر آزمایش شده سرعتی بود که برای مدت طولانی ثابت نگه داشتند. نتایج از 0.7 گره تا 1 گره، با میانگین سرعت در 0.8 گره (همان تعداد غواصان سریع تر و آهسته تر) متغیر بود. در خشکی، یک فرد به طور متوسط با سرعت حدود 3 مایل در ساعت یا حدود 2.6 گره راه می رود. وسایل نقلیه پیشران غواصی (DPV) که توسط غواصان تفریحی استفاده می شود نیز حداکثر سرعتی در حدود 2.6 گره دریایی دارند. اگر غواصانی را در زیر آب دیده باشید که از اینها استفاده می کنند، آن 2.6 گره به سرعت برای شما دیده می شود.

چگالی آب بیشتر از هوا است و وزن ما تقریباً خنثی است، این ترکیب به این معنی است که نیروی آب تأثیر بیشتری دارد. در خشکی، سرعت باد 10 گره برای بیشتر پرچم ها لازم است تا به طور کامل گسترش یابد تا بتوانید کل پرچم را ببینید و آن را موازی با زمین کنید. در حالی که روی یک خط پایین ثابت می‌مانیم، جریانی به اندازه یک نیم گره، باعث می‌شود که ما مانند پرچم افقی شویم. تنظیم تجهیزات خود در سطح یا نزدیک به سطح می تواند در جریان جریان دشوار باشد. فقط یک گره در زیر آب، برای شکستن مهر و موم روی ماسک و ایجاد سیل در هنگام چرخاندن سر کافی است. در دو گره، رها کردن خط پایین برای تنظیم ماسک، پس از اتمام کار، شما را از دسترس آن دور می کند. هیچ تعریف جهانی برای جریان وجود ندارد، اما دیدن 1 گره و کمتر به صورت خفیف، 1 تا 3 گره به صورت متوسط، 3 تا 5 گره به عنوان قوی و بیش از 5 گره به صورت شدید غیر معمول نیست. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که یک جریان می تواند اعماق را تغییر دهد و یک غواص بی احتیاط را بسیار عمیق کند.
غواصی دریفت
غواصی دریفت
جریان های غواصی در یک مکان ثابت

بهترین کلاس آموزش شنا

مواقعی وجود خواهد داشت که به یک محل غواصی در صخره یا کشتی می‌رسید و متوجه می‌شوید که جریانی وجود دارد. جریان خفیف نباید روی غواصی شما تأثیر زیادی بگذارد. با این حال، ممکن است به این معنی باشد که باید برنامه غواصی خود را تغییر دهید. یک جریان سطحی ممکن است نیاز داشته باشد که قایق غواصی یک خط اضافی برای غواصان ایجاد کند تا بتوانند به خط فرود برسند. همچنین به غواصان کمک می کند تا زمانی که به سطح آب می آیند و در انتظار بازگشت به قایق هستند دور نشوند. جریان سطحی به طور خودکار به این معنی نیست که جریانی در عمق غواصی شما وجود دارد یا در همان جهت است.

وقتی به محل غواصی خود فرود می آیید، به خوبی جهت گیری کنید. به دنبال ویژگی هایی باشید که بتوانید بعداً از آنها برای پیدا کردن مکان خود استفاده کنید. سایت‌هایی با نمایه‌های متنوع ممکن است مکان‌هایی داشته باشند که جریان کمتر یا بدون جریان داشته باشند. بدنه یک کشتی ممکن است جریان خروجی از یک منطقه غواصی نسبتاً فعلی را مسدود کند، دقیقاً مانند پنهان شدن در پشت ساختمان برای خارج شدن از باد. اگر باید با جریان شیرجه بزنید، شیرجه خود را بر خلاف جریان شروع کنید. در ابتدای شیرجه بیشترین انرژی را خواهید داشت. به یاد داشته باشید که تیم‌های تخریب نیروی دریایی تنها می‌توانند کمتر از یک گره را برای مدت‌های طولانی حفظ کنند. آگاهی موقعیتی، یعنی آگاهی از آنچه در اطراف شماست، یک عامل کلیدی در اینجاست. همانطور که برخلاف جریان شنا می کنید، جهت آن ممکن است تغییر کند. این بدان معناست که چرخش 180 درجه شما را به نقطه شروع باز نمی گرداند. همانطور که در جریان شنا می کنید، گاهی به عقب نگاه کنید تا منظره را ببینید که در بازگشت شما خواهد بود. شاید قبلاً قانون یک سوم غواص را شنیده باشید. این سنگ کلید غواصی در غار است و برای نفوذ غرق d کاربرد دارد. بهترین کلاس آموزش شنا

تیم شنارو به سرپرستی بهادر بزرگی مهر آماده دادن کلیه خدمات شنا میباشد

طراحی وسئو سایت توسط تیم بهامهر bahamehr.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *