مجله آموزشی شنارو

آموزش تضمینی شنا

شنا بهترین تمرین قلبی عروقی است

هر نوع ورزش قلبی-عروقی – آن نوع فعالیت هایی که باعث می شود قلب شما پمپاژ کند و عرق شما جاری شود – می تواند به ساخت ماهیچه قلب و قوی تر شدن شما کمک کند. اما شنا یک راه واقعا عالی برای ورزش برای سلامت قلب است.با ما همراه باشید با تیم آموزش تضمینی شنا:

قلب بخشی از سیستم قلبی عروقی پیچیده و سخت‌کوش است، که همچنین شامل شبکه وسیعی از رگ‌ها، شریان‌ها و سایر رگ‌های خونی است که در سراسر بدن شما جریان دارد تا خون اکسیژن‌دار را به هر سلولی برساند.

طبق وب‌سایت مؤسسه قلب تگزاس، این سیستم به قدری گسترده است که اگر همه کشتی‌های شبکه را سرتاسر قرار دهید، «طناب» ​​کشتی حاصل حدود 60000 مایل گسترش می‌یابد و بیش از دو بار به دور زمین می‌پیچد.

این مقدار زیادی خون است که در بدن شما انباشته شده است، و بنابراین، قلب شما باید در تمام طول روز هر روز سخت کار کند تا خون، اکسیژن، مواد مغذی و مواد زائد تولید شده توسط سلول ها در حال حرکت باشد.با تیم شنارو و آموزش تضمینی شنا  با ما همراه باشید:

ورزش می تواند به بهبود این روند کمک کند، و به نظر می رسد شنا به طور خاص ممکن است یکی از بهترین اشکال ورزش برای حمایت از قلب و سیستم گردش خون باشد.

در اینجا چهار دلیل اصلی برای اینکه چرا شنا برای سلامت قلب عالی است، آورده شده است.

کاهش ضربان قلب (تیم شنارو و آموزش تضمینی شنا)

به عنوان بخشی از مجموعه ای از پاسخ های فیزیولوژیکی پیچیده به غوطه ور شدن در آب سردتر از دمای بدن شما – فرآیندی به نام رفلکس غواصی پستانداران – فشار خون شما به طور خودکار و تقریباً بلافاصله کاهش می یابد.که با آموزش تضمینی شنا همراه باشید:

اگر وقتی برای اولین بار وارد آب می شوید، احساس آرامش و تسکین اضطراب می کنید، تنها نیستید و همه چیز در ذهن شما نیست. در صورتی که در یک روز زمستانی از یخ افتاده باشید و نیاز به زنده ماندن داشته باشید، نبض شما را کاهش می دهد تا به حفظ اکسیژن کمک کند.

علاوه بر این اثر لحظه‌ای که حتی در آب 82 درجه استخر نیز ایجاد می‌شود، شنا می‌تواند منجر به کاهش ضربان قلب طولانی‌مدت از طریق تأثیرات عضله‌سازی شود. درست همانطور که از طریق افزایش های مکرر و تدریجی در تکرارهای وزنه برداری یک عضله دو سر را می سازید، شرکت در ورزش های قلبی عروقی می تواند اندازه و قدرت عضله قلب شما را افزایش دهد.

با گذشت زمان، این می تواند باعث شود که قلب شما آنقدر قوی شود که برای برآوردن نیازهای اساسی سیستم قلبی عروقی شما نیازی به کار سخت نداشته باشد. بنابراین، نیازی به ضربان مکرر ندارد و این باعث کاهش استرس بر روی قلب در طول زندگی شما می شود.

کاهش فشار خون

طی چند دهه گذشته، هیروفومی تاناکا، محقق دانشگاه تگزاس، در حال بررسی اثرات شنا بر سلامت انسان بوده است. او در چندین مطالعه دریافته است که ارتباط مستقیمی بین میزان شنا کردن بزرگسالان و سلامت قلب آنها وجود دارد.که تیم شنارو از طریق آموزش تضمینی شنا به شما توضیحات بیشتری خواهد داد.

دو مطالعه به طور خاص بهبود چشمگیری را در فشار خون در میان بزرگسالانی که شنا می کردند نشان داده است. مطالعه‌ای در سال 2012 روی 43 مرد و زن مسن (میانگین سنی 60 سال) نشان داد که پس از شروع شنا چند بار در هفته، فشار خون سیستولیک آنها (که بالاترین عدد است) کاهش یافته است.

میانگین فشار خون سیستولیک 131 میلی متر جیوه در ابتدای مطالعه بود. پس از 12 هفته، این میانگین به 122 کاهش یافت. در مقایسه با گروه کنترل، که هیچ تغییری در فشار خون در طول دوره مطالعه مشاهده نکردند، این کاهش قابل توجهی از شنا است.

یک مطالعه کوچکتر در سال 1997 نیز نشان داد که شنا فشار خون را کاهش می دهد.

گردش خون بهبود یافته

این فقط قلب شما نیست که با ورزش کارآمدتر می شود. کل شبکه کشتی‌ها به طول 60000 مایل نیز کارآمدتر می‌شود، به این معنی که گردش خون شما بهبود می‌یابد.

گردش خون بهبود یافته به این معنی است که خون شما بهتر می تواند به تمام گوشه های بدن شما برسد که برای رساندن اکسیژن و دفع مواد زائد مورد نیاز است. داشتن یک سیستم گردش خون سالم به این معنی است که شما در معرض خطر کاهش آمبولی هستید، انسداد ناشی از یک لخته خون که معمولاً در ورید پای شما ایجاد می‌شود و شل می‌شود و به ریه‌های شما می‌رود، جایی که می‌تواند کشنده باشد. (اگر مشکلات گردش خون دارید انواع دیگری از آمبولی ها نیز وجود دارد که باید نگران آنها باشید، اما آمبولی ریه شایع ترین آنهاست.)در تیم شنارو در آموزش تضمینی شنا ما موضوعات زیادی را به اطلاع شما میرسانیم

بهبود گردش خون همچنین می تواند خطر سکته مغزی و سایر مشکلات گردش خون را کاهش دهد و می تواند به بدن شما کمک کند تا مواد مغذی را به سلول هایی که نیاز به ترمیم دارند منتقل کند.سیستم گردش خون سیستم بزرگراهی بین ایالتی بدن شما است و باید به خوبی تعمیر شود تا بتواند تمام آن ترافیک را به جایی که باید برود منتقل کند. شنا می تواند به رفع برخی از چاله های استعاری که با افزایش سن در سیستم ایجاد می شود کمک کند.

خود آب، نه فقط شنا، در حمایت از سلامت گردش خون نیز نقش دارد. فشار آب اطراف پوست شما همچنین می تواند به بدن شما کمک کند تا خون را به محل مورد نیاز منتقل کند. به خصوص اگر به   دلیل دیابت دچار ادم یا تورم در اندام های تحتانی یا گردش خون ضعیف در پاها و انگشتان پا هستید، شنا را به عنوان درمانی برای بهبود توانایی بدن در حرکت دادن مایع اضافی به سمت بدن و حمایت از بهبود جریان خون به اندام ها در نظر بگیرید.

کاهش استرس

یک نظرسنجی در سال 2012 از نزدیک به 1200 شناگر 16 تا 45 ساله در سراسر جهان، که توسط سازنده لباس شنا Speedo انجام شد، اعدادی را نشان داد که شنا کردن تا چه حد می تواند آرامش بخش باشد – حتی زمانی که در تمرینات سخت شرکت می کنید.

  • 74 درصد از پاسخ دهندگان گفتند شنا به رهایی از استرس و تنش کمک می کند.
  • 68 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بودن در آب به آنها کمک می کند تا احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند.
  • 70 نفر از پاسخ دهندگان گفتند شنا به آنها کمک می کند تا از نظر ذهنی شاداب شوند.

توانایی شنا برای کمک به مدیریت استرس برای حمایت از سلامت قلب و جلوگیری از استرس، یک عامل خطر اصلی برای حمله قلبی بسیار مهم است.که تیم شنارو و آموزش شنا در خانه به شما این اطلاعات به شما توضیح داده است

شنا را انتخاب کنید

به علاوه، وقتی در آب غوطه ور هستید، در محیطی تقریباً بی وزن قرار می گیرید که به راحتی روی مفاصل شما کار می کند. به خصوص برای افراد مسن که ممکن است مشکلات تحرک یا ثبات داشته باشند، شنا می تواند راهی عالی برای حرکت آرام و در عین حال موثر باشد. و حرکت در برابر آب همچنین باعث ایجاد یک تمرین مقاومتی ملایم می شود که می تواند به ایجاد قدرت و استقامت کمک کند – همه مزایای عالی برای طول عمر.

هر ورزش در مورد بهبود سلامت قلب بهتر از هیچ است، اما شنا ممکن است راهی عالی برای بهبود عملکرد قلب و سلامت و تندرستی کلی شما باشد

تیم شنارو shenaro با سرپرستی بهادر بزرگی مهر آماده تمام خدمات آموزش تضمینی شنا میباشد.پس با این تیم به اهداف ورزش تون برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *