مجله آموزشی شنارو

کلاس آموزش شنا

کلاس آموزش شنا
کلاس آموزش شنا

 

به حداکثر رساندن نیروی محرکه، به حداقل رساندن مقاومت، و شنا با زمان بندی عالی در کلاس آموزش شنا

کلاس آموزش شنا

برای پیشرفت شناگران در هر سنی، آنها باید دقیقا بدانند که روی چه چیزی برای بهبود تکنیک خود کار کنند. این مجموعه شنا را به اجزای حیاتی خود تقطیر می کند و بر آنچه واقعاً مهم است تمرکز می کند. اگر چه به نظر نمی رسد، شنای سریع بسیار ساده است، که بتوانید این سه کار را انجام دهید:که ما درکلاس آموزش شنا در مجموعه شنارو به شما آموزش میدهیم.

  1. پیشرانه را به حداکثر برسانید
  2. مقاومت را به حداقل برسانید
  3. با زمان بندی عالی شنا کنید

اگرچه به راحتی نمی توان به یکباره به این سه جزء دست یافت، اما می توان این سه جزء را به قطعات قابل هضم تقسیم کرد و سپس دوباره سرهم کرد. این مفاهیم برای همه سکته‌ها اعمال می‌شود که در مقالات بعدی کلاس آموزش شنا به تفصیل بررسی خواهد شد. این مقدمه شامل راه حل های رایج برای دستیابی به هر یک از این اهداف است.

پیشرانه را به حداکثر برسانیدبرای بهبود سرعت در آب، سعی کنید تا حد امکان نیروی محرکه ایجاد کنید. این به این معنی است که از اندام خود برای حرکت آب به عقب استفاده کنید تا بتوانید به جلو حرکت کنید. برای جابجایی هرچه بیشتر آب به عقب، در اینجا سه ​​چیز وجود دارد که باید روی آنها کار کنید.

سطح بازوها و پاها را درکلاس آموزش شنا به حداکثر برسانید

تا جایی که ممکن است از اندام خود برای حرکت آب به عقب استفاده کنید. هنگام استفاده از پاهای خود، تا حد امکان از پا برای فشار دادن به عقب استفاده کنید.هنگام استفاده از بازوها، از دست ها، ساعدها و حتی بالای بازوها برای حرکت آب به عقب استفاده کنید. هر زمان که شنا می‌کنید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید دست‌ها یا پاهای خود را بهتر قرار دهید تا اندام‌هایتان در بهترین حالت قرار گیرند تا با استفاده بیشتر از اندام، آب بیشتری را به عقب برگردانند. به مسیرهای اندام توجه کنید که به شما امکان می دهد تا حد امکان روی بازو یا پای خود فشار احساس کنید. آیا می توانید آن را روی ساعد خود احساس کنید؟ آیا می توانید آن را روی تمام پا و ساق خود در هنگام کرال سینه احساس کنید؟ اگر می توانید، از سطح زیادی استفاده می کنید.

فشار را به بازوها و پاها به حداکثر برسانید

در کلاس آموزش شنا هنگام کشیدن و پا زدن تا حد ممکن فشار را احساس کنید. کمتر روی جایی که تحت فشار هستید تمرکز کنید و بیشتر روی میزان فشاری که احساس می کنید تمرکز کنید. فشاری را که احساس می کنید با شتاب دادن به اندام خود هنگام کشیدن یا لگد افزایش دهید. در مقابل اعمال فشار فوری، آن را بیشتر به صورت تدریجی بسازید. هنگامی که شنا می کنید، به مسیرهای اندام که بیشترین فشار را روی دست ها یا پاهای خود احساس می کنید توجه کنید. علاوه بر این، به نحوه تغییر میزان فشار بسته به نحوه شتاب دادن به اندام خود در زیر آب توجه کنید.

سطح و فشار را تا زمانی که ممکن است به حداکثر برسانید:

 

هنگامی که احساس کردید تا حد امکان از اندام خود استفاده می کنید و می توانید سطوح بالایی از فشار را احساس کنید، برای افزایش مدت زمان دستیابی به آن احساسات تلاش کنید. در کلاس آموزش شنا به یاد داشته باشید، فشار بیشتر برابر است با آب بیشتری جابجا شده است. هرچه بتوانید مقدار زیادی آب را جابجا کنید، سریعتر شنا خواهید کرد. وقتی در حال شنا هستید، سوالات زیر را از خود بپرسید: چه مدت می توانید فشار زیادی را روی کل اندام احساس کنید؟ آیا می توانید آن مدت زمان را تمدید کنید؟ آیا تا به حال در طول سکته مغزی خود فشار روی آب را از دست داده اید؟ چگونه می توان آن را رفع کرد؟ آیا می توانید در اوایل چرخه سکته مغزی، سطوح بالای فشار را احساس کنید؟ آیا بعداً در چرخه سکته مغزی می توانید فشار بیشتری را احساس کنید؟

مقاومت را به حداقل برسانید

اصطلاح streamline اغلب با اشاره به موقعیتی که پس از شروع یا فشار دادن دیوار به دست می آید استفاده می شود. اما ساده‌سازی در کلاس آموزش شنا در تمام جنبه‌های چرخه سکته مغزی اتفاق می‌افتد، زیرا بدن شما در هر لحظه کمتر و بیشتر روان می‌شود. برای ایجاد نیروی محرکه با دست و پا باید تا حدی از این خط جریان خارج شوید. با این حال، شناگران سریع‌تر می‌توانند این کار را به گونه‌ای انجام دهند که تأثیر آن بر روی نظم کل بدن به حداقل برسد. در اینجا نحوه به حداقل رساندن میزان مقاومتی که هنگام حرکت در آب تجربه می کنید آورده شده است.

ستون فقرات را مستقیماً در آب حرکت دهید

برای شنای سریع، باید ستون فقرات را تا حد ممکن صاف نگه دارید، درست مانند بدنه صاف یک کشتی. اگر با بدنه کج در آب حرکت می کنید، سرعت خود را محدود می کنید. اگرچه چرخش ها و موج ها خوب هستند، هنگام حرکت در آب از خم شدن به طرفین یا حرکت زیاد بالا و پایین خودداری کنید. هنگام شنا به میزان ناهماهنگی ستون فقرات خود توجه کنید. آیا بیش از حد در هر دو جهت قوس می دهید؟ بالا و پایین می زنی؟ آیا شما در حال تاب خوردن هستید؟ آیا می توانید راهی برای کاهش این حرکت پیدا کنید؟

تاثیر تنفس بر خط بدن را به حداقل برسانید

تنفس ضعیف یک قاتل تراز ستون فقرات است. بیشتر شناگران در کلاس آموزش شنا بیش از حد بالا نفس می‌کشند و باعث می‌شود باسنشان فرو برود، یا سرشان را به طرف بیرون می‌کشند و باعث خم شدن بدن به پهلو می‌شوند. آیا می توانید راهی برای “پنهان کردن” نفس خود پیدا کنید؟ آیا می توانید راهی برای نفس کشیدن بدون حرکت به سمت دیگر پیدا کنید؟ آیا می توانید راهی پیدا کنید که اینقدر بالا و پایین نروید؟ اگر بتوانید هر یک از این وظایف را انجام دهید، متوجه خواهید شد که با کارآمدی بیشتری در آب حرکت می کنید.

تاثیر ریکاوری بازوی خود را بر روی خط بدن به حداقل برسانید

یکی دیگر از چالش های اصلی برای حفظ بدن در یک خط، بازیابی بازوهای شماست. اگر بازوهای خود را به سمت بیرون تکان دهید، در آب تکان می‌خورید. اگر آنها را به سمت بالا از آب بچرخانید، زیر آب فشار خواهید آورد. اگر ریکاوری های بازوی شما نامتقارن باشد، بدن شما می پیچد. توجه داشته باشید که ریکاوری بازوی شما چگونه بر شنای شما تأثیر می گذارد. آیا می توانید آن را احساس کنید؟ آیا می توانید آن را حتی کمی تغییر دهید؟

شنا با زمان بندی عالی

شنای سریع بدون زحمت به نظر می رسد. این سرعت بدون دردسر ناشی از زمان‌بندی، ریتم و هماهنگی استثنایی است. شناگران سریع کار درست را در زمان مناسب انجام می دهند. اصول اولیه نحوه انجام کار درست را در زمان مناسب نشان می دهد. هر ضربه الزامات خاص خود را برای زمان بندی موثر دارد، اما در اینجا یک مرور کلی وجود دارد.

زمان بندی چرخشی

این در درجه اول برای ضربات دراز محور، کرال پشت و استایل آزاد صدق می کند. وقتی صحبت از چرخش به میان می‌آید، مهم این نیست که چقدر چرخش ایجاد می‌کنید، بلکه این است که چقدر چرخش را زمان‌بندی می‌کنید. هدف اصلی دراین کلاس آموزش شنا این است که اطمینان حاصل شود که چرخش شما با ورود دست شما زمان بندی شده است. همانطور که دست شما به داخل آب می راند، شانه های شما باید به نقطه پایانی چرخش خود برسند. باسن شما باید همراه با شانه های شما باشد، اگرچه آنها تمایل به چرخش چندانی ندارند. آیا چرخش شما خیلی زود است یا خیلی دیر؟

زمان بندی موجی

در ضربات محور کوتاه، کرال سینه و پروانه، حرکت پهلو به پهلو وجود ندارد. بلکه موج هایی وجود دارد که بالا و پایین هستند. مانند چرخش، باید به اندازه کافی موج دار باشد، اگرچه بیشتر همیشه بهتر نیست. قسمت بالای موج باید زمانی رخ دهد که شما هم به صورت کرال سینه و هم به صورت پروانه ای تنفس می کنید. پایین موج باید پس از نفس کشیدن ایجاد شود، زمانی که قفسه سینه شما به سمت پایین فشار می آورد، در همان زمان بازوهای شما به طور کامل در جلو کشیده می شوند. این لحظه زمان بندی کلیدی است: هنگامی که بازوهایتان دراز هستند، سینه خود را فشار دهید. آیا زمان سکته جلویی را به درستی تنظیم می کنید؟

زمان ضربه زدن

زمان بندی بازوها و پاها در کرال سینه و پروانه بسیار مهم است، در سبک آزاد در این کلاس آموزش شنا از اهمیت متوسطی برخوردار است و در کرال پشت از اهمیت کمی برخوردار است. آیا احساس می‌کنید دست‌ها و پاهایتان با هم کار می‌کنند یا علیه هم کار می‌کنند؟ اگر دومی باشد، مشکل زمان‌بندی وجود دارد.

زمان تنفس

مشکل زمان تنفس می تواند باعث از دست دادن موقعیت بدن و کاهش سرعت سکته شود. نفس کشیدن زود هنگام سخت است زیرا بیرون آوردن سرتان از آب به موقع برای نفس کشیدن مشکل خواهد بود. در بیشتر موارد، دیر نفس کشیدن مشکل است. آیا می توانید قبل از تکمیل بازو، سر خود را به خوبی به داخل آب برگردانید؟ آیا دیر نفس می‌کشید یا نفستان خیلی طول می‌کشد؟

همه را با هم قرار دهید

صرف نظر از سکته مغزی، شنای سریع شامل به حداکثر رساندن نیروی محرکه، به حداقل رساندن مقاومت و بهینه سازی هماهنگی است. در تمام ضربات، با حرکت دادن سطوح بزرگ تا زمانی که ممکن است با قوی‌ترین ماهیچه‌های بالاتنه، نیروی محرکه را به حداکثر می‌رسانید، با کاهش میزان حرکت دور از موقعیت‌های ساده، مقاومت را به حداقل می‌رسانید، و زمان مناسبی برای حرکت بازوها و پاها انجام می‌دهید. ریتمیک و کارآمد از این اصول کلی می توان برای بهبود تمام سکته های مغزی استفاده کرد.

تیم شنارو shenaro به سرپرستی بهادر بزرگی مهر بهترین کلاس آموزش شنا و بهترین مربی را برای شما انتخاب میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *