مجله آموزشی شنارو

آموزش شنا در منزل

کرال سینه،یک نوع شنا است که حرکاتی کاملاً مشخص دارد. شانه باید با آب در یک خط باشد، و حرکت‌های دست‌ و پاها باید همزمان باشد. دست‌ از سینه دور می‌شود و به دور بدن می‌گردند و بعد دوباره به جای اولش برمیگردد پاها بطور صاف و بالا و پایین می‌روند. با آموزش شنا در منزل فرد در یک ساعت شنای کرال، حدودا ۷۵۰ کالری یسوزاند.

کلمه کرال از crawl می آید که به‌معنی خزیدنمیباشد. به این دلیل که به وسیلهٔ این نوع شنا در آببا خزیدن به جلو حرکت میکنید.

کرال سینه سریع‌ترین شنا میباشد وتمام شناگران در شنای آزاد از آن استفاده می‌کنند.

آموزش شنا در منزل

فنون و مهارت‌ها در آموزش شنا در منزل

وضعیت سر

2چشم یک  یا دو متر جلوتر و به یک نقطه در کف استخر نگاه می‌کنند. خط برخورد آب با سر، نزدیک به خط رویش موی سر در بالای پیشانی میباشد. سر تا یک حدی ثابت و در یک حالت مرکزی قرار دارد، به جز تایمی که برای نفس‌گیری می‌چرخد.که آموزش شنا در منزل بوسیله تیم شنارو این مطالب را بصورت عملی به شما نشان خواهند داد

عملکرد پا

در کرال سینه این عمل شلاقی و پی‌درپی پاهااست که منجر به تثبیت حالت خطی بدن شده و تعادل را برای آموزش شنا در منزل فراهم میکند؛. در شنای کرال، کار پا بسیار مهم است.حرکات کوتاه و سریع پاها بسیار مهمه. حرکت پاها از مفصل اغاز می‌شود که ران ها را به لگن ارتباط میدهد. زانو هم در حرکت است، اما حرکت آن خیلی کمتر از مفصل های قبلی است و فقط تا اندازه ای صورت می‌گیرد که پاهای شناگران از آب بیرون آمده و سریع به آب ضربه بزندو زاویه ما بین ساقها بیشتر از 30 درجه نشود

ساقها، ران‌ و پاها هرگز ازهم فاصله نمی‌گیرند، و به هم مالیده می‌شوند زمان حرکت پاها باید توجه داشته باشید که پاشنه پاها از هم دور نشوند، که  کارآموزان شناگر پاشنه پاها را از هم دور میکنند. زانوها نباید خیلی زیاد بشکنند،انگشتان پا باید کاملا کشیده شوند.مهم‌ترین موردی که باید در پای کرال در آموزش شنا در منزل در نظر گرفت، اینه که زمان زدن پای کرال انگشت پا نباید بر کف استخر عمود باشد و و خیلی شکسته نباشد.

 ضربه شلاقی پا در آموزش شنا 

آهنگ شش ضربه‌

عمل پا درآموزش شنا در منزل در روش کرال سینه، آهنگ شش‌ضربه‌ای میباشد. شناگر این آهنگ را در شنای سرعتیانجام میدهد،چونکه به ثبات سرعت استارت‌ و برگشت وبه حفظ سرعت نزدیک شدن به خط پایان بسیار کمک میکند

آهنگ شش ضربه‌ای اینگونه میباشد

  • حرکت پا از باسن شروع می‌شود.واین عمل در آموزش شنا در منزل با تیم شنارو به آموزش داده میشود
  • عضلات پای شناگران شل و آزاد است و زانوها کم تا می‌شوند
  •  پیوسته و مداوم هستند و پاشنه پا در زیرسطح آب یا در سطح آب می‌ماند.
  • اگر بخواهید حالت آزاد و شل مچ پاحفظ شود، حرکت تا شدن طبیعی پا حتما باید انجام شود
آهنگ دو ضربه‌ای در آموزش شنا در منزل

شناگران معمولا این آهنگ را برای حفظ تعادل بدن هایشان در شناهای نیمه استقامتی و استقامتی کامل مورد استفاده قرار میدهند

تکنیک این آهنگ:

  • ضربات نیرومند پاها به پایین موقعی که دستهای مخالف وارد آب می‌شوند،و در سطح آب به حرکت در می آیند
  •  ضربه های پا به پایین برای سهولت چرخش بدن تنظیم می‌شوند.
آهنگ چهار ضربه‌ ای

این آهنگ شبیه آهنگ 6 ضربه‌ ای است با این فرق که در این آهنگ،سومین ضربه پا زمانیکه که قوزک‌ها از بغل یکدیگر رد میشوند، یکدیگر را قطع می‌کنند.که تیم آموزش شنا در منزل این آهنگ ها را به بهترین حالت ممکن به شما آموزش میدهند.

حرکات معمول اشتباه در پای کرال سینه

  • زانوها بیش ازحد خم باشد و حرکت از ساق پاانجام میشود.
  • زمان زدن پای کرال پاشنه‌ پاها را خیلی  دور از یکدیگر نگه دارند
  • بالا بردن سر و صورت از سطح آب

عملکرد دست 

عوض کردن منظّم حرکت دست‌ در شنای کرال موجب پیشروی مناسب در آب می‌شود.زمانیکه با یک دست حرکت کششی را در  آب انجام می‌دهد، در همان تایم دست دیگه در خارج از آب آمادهٔ آمدن در آب می گردد. تا وقتی یک دست، دست مخالف را لمس نکرد نباید، از آب بیرون آید. چه در توی آب و چه که دست‌ها پشت سرهمدیگه عمل کشش داخل آب را انجام می‌دهند. کشش، منتظر ورود دست مخالف به آب نمی‌شود و نتیجهٔ خیلی بهتری را در پیشروی حاصل می‌نمایند. بهترین زمان ورود دستها به آب زمانی است که دستها داخلل آب نیمی از کشش زیر آب را انجام داده‌است، زیرا در این وضعیت در هیچ لحظه ای دست توقّف نداشته و حرکاتی همیشگی در حال کشش خواهد داشت. بهترین میزان زاویه آرنجها در مواقع کشش درون آب بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه میباشد. مربی باید کنترل کند که شاگرد شکستگی های دست در درون آب را انجام دهد، به این صورت که دست در آب وارد شده، وکشیده می‌شود.

نفس‌گیری

یکی ازمهم ترین چیزهای شنای کرال سینه، نفس‌گیری میباشد ودر این مراحل همان تخلیهٔ هوای سیو شده شش‌ در آب میباشد.خالی کردن هوا در آب می‌تواند هم از طریق بینی  و هم ازدهان باشد. کارآموز میتواند هم از راست و هم از طرف چپ نفس‌گیری کند، بلکه این مهم است که هواگیری به یک طرفه صورت گیرد عمل دم  سریع انجام می‌شود و اگر عمل بازدم  طولانی‌تر باشد اشکالی ندارد.

تیم شناروshenaro به سرپرستی مربی بهادر بزرگی مهر آماده آموزش شنا در منزل و استخر نزدیک سکونت شما میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *