مجله آموزشی شنارو

استخر شهید کشوری

استخر شهید کشوری

استخر شهید کشوری

3) پس از مدتی متوجه شوید که بینی شما هنوز بالای سطح آب است. اگر آب آرام است و هیچ موجی وجود ندارد، سعی کنید از طریق بینی نفس بکشید در حالی که هنوز دهان خود را زیر آب دارید.(استخر شهید کشوری)

توجه داشته باشید که حتی اگر دهانتان زیر آب باشد، می توانید از طریق بینی نفس بکشید. سپس برخیز. این کار را اغلب تکرار کنید تا با بینی بسیار نزدیک به سطح آب، نفس راحتی بکشید.

4) نفس خود را حبس کنید. به آرامی خم شوید تا دهانتان سطح آب را لمس کند، سپس به زیر آب بروید.

کمی دیگر خم شوید تا سوراخ های بینی شما سطح آب را لمس کند. در صورت امکان، چند ثانیه در این حالت نگه دارید، سپس بایستید تا نفس بکشید.

چیزی که در این مرحله باید بدانید این است که تا زمانی که نفس خود را حبس کرده اید و سرتان قائم است، تماس آب با سوراخ های بینی شما یا حتی ورود مقداری آب به سوراخ های بینی کاملاً مشکلی نیست.

استخر شهید کشوری

به دلیل نحوه اتصال بینی به سر، آب نمی تواند آنقدر در بینی شما بالا برود که در آن موقعیت وارد سینوس ها شود. تنها زمانی که آب وارد سینوس ها می شود ناخوشایند می شود.

در واقع، هنگامی که به یک شناگر باتجربه تبدیل شوید، در هر چرخه سکته مغزی، آب به داخل و خارج از سوراخ های بینی شما جاری می شود، بدون اینکه آب وارد سینوس های شما شود و به سختی متوجه شوید.
طرحواره ای از سر و بینی که نشان می دهد که داشتن مقداری آب از سوراخ های بینی در حالی که زیر آب هستید و نفس حبس می شود مشکلی نیست. اگر مقداری آب از سوراخ های بینی شما خارج شود اشکالی ندارد.

حالا بیایید به تمرینات خود برگردیم:

1) دوباره نفس خود را نگه دارید، سپس خم شوید تا بینی شما زیر آب قرار گیرد، سطح آب بین بینی و چشمان شما قرار گیرد. گوش های شما نباید زیر آب باشد، بنابراین کمی سر خود را به سمت جلو خم کنید.

مجدداً، توجه کنید که چگونه مقداری آب وارد سوراخ های بینی شما می شود، اما در عین حال توجه کنید که در بینی شما زیاد بالا نمی رود و به این دلیل درد ندارد.

استخر شهید کشوری

سعی کنید این وضعیت را چند ثانیه حفظ کنید، سپس بایستید تا نفس بکشید.

۲) نفس خود را حبس کنید. مثل قبل به آرامی خم شوید. حالا سر خود را کمی به عقب خم کنید.

به آرامی به سمت پایین حرکت کنید تا بینی، و گوش های شما زیر سطح آب قرار گیرند، اما چشمان شما همچنان بالای سطح آب هستند.

از آنجا که نفس خود را حبس کرده اید، هیچ آبی نمی تواند وارد دهان شما شود و فقط مقدار کمی آب وارد بینی شما می شود. توجه کنید که چگونه آب وارد گوش شما می شود و صداها خفه می شوند.

دوباره سعی کنید این وضعیت را چند ثانیه قبل از ایستادن نگه دارید.

3) اکنون آنچه در این مرحله باید بدانید این است که مقداری آب وارد گوش شما می شود.

اما این نیز مشکلی ندارد زیرا پرده گوش از جلوتر رفتن آب جلوگیری می کند و به محض اینکه آب را ترک کردید از گوش خارج می شود. پس نمیتونی صدمه ببینی

4) نفس خود را حبس کنید. حالا به آرامی خم شوید و اجازه دهید آب دهان، بینی، گوش‌های شما را بپوشاند و به سمت پایین حرکت کنید تا جایی که چشمانتان زیر سطح آب حرکت کند.

همانطور که از عینک شنا (امیدوارم عینک های خوب) استفاده می کنید، آب نمی تواند وارد چشمان شما شود. سعی کنید این وضعیت را چند ثانیه حفظ کنید، سپس دوباره بایستید و نفس بکشید.

هنگامی که با چشمان خود در زیر سطح آب راحت هستید و می توانید چشمان خود را باز نگه دارید، برای مشاهده این دنیای عجیب زیر سطح آب که به روی شما باز می شود، وقت بگذارید.

5) هنگامی که در انجام تمرین قبلی راحت شدید، می توانید کمی آنت را اضافه کنید و یک حرکت ضربه ای انجام دهید، جایی که به طور ریتمیک زیر آب می روید و سر خود را بیرون می آورید.

استخر شهید کشوری

این کار شما را به فرو رفتن مرتب سرتان در آب عادت می‌دهد، که بعداً هنگام یادگیری نحوه شنا کردن حرکات رایج شنا مفید خواهد بود.
دمیدن حباب

هنگامی که راحت هستید که سر خود را زیر آب بگذارید، قدم بعدی برای غلبه بر ترس خود از آب این است که یاد بگیرید که امکان بازدم در آب وجود دارد بدون اینکه آب به بینی و دهانتان وارد شود.

بهترین تمرین برای این کار یادگیری نحوه دمیدن حباب است.

1) در حالی که در ناحیه کم عمق استخر ایستاده اید نفس بکشید و نفس خود را حبس کنید. سپس خم شوید تا دهانتان زیر سطح آب باشد، اما بینی شما همچنان بالای سطح آب باشد. به آرامی از طریق دهان خود بازدم کنید و حباب هایی را در آب دمید.

متوجه خواهید شد که تا زمانی که بازدم انجام می دهید، آب نمی تواند وارد دهان شما شود. اگر نفس خود را حبس کنید، همین امر صادق است. دوباره بایستید تا نفس بکشید.

2) تمرین قبلی را تکرار کنید اما اکنون به اندازه ای خم شوید که فقط چشمان شما بالای سطح آب باشد در حالی که بینی و دهان شما زیر سطح آب باشد. دهان خود را بسته نگه دارید و اکنون به آرامی حباب ها را در بینی خود باد کنید.

باز هم متوجه خواهید شد که تا زمانی که نفس خود را حبس می کنید یا بازدم می کنید، آب نمی تواند وارد بینی شما شود. بایستید تا نفس بکشید.

3) تمرین قبلی را تکرار کنید اما اکنون حباب های آب را هم از طریق بینی و هم از دهان خود باد کنید.

۴) در نهایت تمرین قبلی را تکرار کنید اما سرتان کاملا زیر آب باشد.
بدن انسان به خوبی شناور است

تا به حال چند تمرین اساسی برای غلبه بر ترس از آب و عادت به بودن در آب انجام داده ایم.استخر شهید کشوری

تیم شنارو به سرپرستی بهادر بزرگی مهر آماده دادن کلیه خدمات شنا میباشد

طراحی وسئو سایت توسط تیم بهامهر bahamehr.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *